Doorgaan naar hoofdcontent

Geld, passie en vriendschap

Terwijl M. de ramen lapt (en daarvoor de was deed, taken zijn goed verdeeld vandaag haha) typ ik een blog. We zijn allebei vrij vandaag. Zoals ik in mijn vorige blog schreef, mag M. in 2018 blijven bij zijn huidige werkgever. In plaats van 40 uur per week, wordt het een aanstelling voor 36 uur per week. Helemaal goed, want dan kan hij 1x per 2 weken ook op vrijdag vrij nemen.

Afgelopen maandag had ik een inspirerende workshop sessie. Georganiseerd door Noorderlink. Een overkoepelende organisatie waar ook mijn werkgever bij aan is gesloten. Het ging over het labyrint van je loopbaan. Nu zijn er voor mij (hopelijk) binnenkort een aantal veranderingen op komst. Uiteraard vind ik het leuk om mij zelf ook te verdiepen in de mogelijkheden die er zijn.

Eén van de workshops bestond uit het lopen van een labyrint. Deze workshop werd gegeven door Hans Baars (Link zonder aandelen :) met meer uitleg over het labyrint).
In een zaal lag een kleed van 5 bij 5 meter op de vloer. Daarop was een labyrint geprint. Welke wij op sokken (of blote voeten) mochten lopen. De bedoeling was om het labyrint in te gaan met een loopbaan vraag in gedachten.



Wat aantekeningen onleesbaar gemaakt 
Voor vrijwel de hele groep was het de eerste keer om dit te doen. Ik ging voorop (kenmerkend haantje de voorste gedrag <-zelfreflectie). Onder het motto van A naar B en weer terug, liep ik in een vrij vlot tempo. De afspraak was dat degene op de terugweg van het pad, degene die op de heenweg liep voor zou laten gaan.

Ik wist niet zo goed wat ik moest voelen/ervaren. Op de terugweg bemerkte ik wel de ergernis in mijzelf voor het steeds voor laten gaan van andere mensen. Symbolisch gezien telkens een stap opzij doen voor een ander. Dat heb ik de laatste jaren (onbewust) gedaan. Waarbij ik mijn eigen belang dus telkens (al was het maar kort) op zij zette. Hmmmm.... interessant.

Ik mocht het nog een tweede keer lopen. Met de 'opdracht' om dit keer rustiger te lopen. Nu voelde het anders. Ik zag de grote lijnen, wist waar ik heen wilde en voelde dat het einde, door mij om te draaien, ook te zien was als een nieuw begin. Ik nam het besluit om geen stap meer opzij te doen en mijn eigen pad te volgen. Dat voelde echt heerlijk. En dat allemaal door een getekend labyrint op een vloerkleed. Hoe bijzonder.

Na het lopen 'deelden' we ervaringen. Die waren erg verschillend. Zo kwam de één amper vooruit. Een ander wist direct het antwoord op de vraag en een ander voelde er h e l e m a a l niets bij.

We kregen het ook over het volgen van je passie. Of het mogelijk is je geld te verdienen als je alleen maar de dingen zou doen die je leuk vindt om te doen. Wat mij betreft boeiende vraagstukken die ik nog wel eens als aparte blogpost zou willen beschrijven.

Over geld en vriendschap. Wat mij betreft is vriendschap onbetaalbaar. En zeker niet in geld uit te drukken. Vanavond ga ik op uitnodiging van de vriendin waar ik op 14 december een Vision Board maken 'workshop' geef uit eten. Ze heeft twee andere vriendinnen uitgenodigd. En wij drietjes kennen elkaar nog niet. Altijd spannend, want ook al ben ik de 40 gepasseerd, toch vind ik nieuwe contacten leggen nog altijd wel speciaal.



Hopelijk is mijn vriendin blij met ons gezamenlijk kado. Ik vind het zelf in ieder geval wel heel erg gaaf. Dus mocht ze het niets vinden dan hou ik het graag.

Nou een heel blog relaas zo op de 1e dag van de nieuwe maand.
Onze dochter kreeg gisteren alvast haar Rituals adventskalender en is daar echt superblij mee.



De luxe gouden versie is uitverkocht begreep ik. De groene adventskalender (gesponsorde link van B.ol) is er nog wel. Vandaag extra voordelig zag ik.

Reacties

  1. Toch leuk, als je met zo'n workshop dan weer nieuwe inzichten krijgt! En die goudkleurige is idd uitverkocht. Ik zou vandaag mijn groene krijgen, maar ik heb snel toch de goedkopere nu bij Bol gekocht :$ Tóch weer 6 euro he ;-) Dan maar een dagje langer wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Dank je wel. Net thuis. Was supergezellig. Alsof we elkaar al jaren kenden.

      Verwijderen
  3. Leuk zo'n workshop, zet je aan het denken en weer anders tegen de zaken aan te kijken. Altijd leuk weer iets nieuws te ontdekken en er bewust van te worden. Leidt je weer naar een nieuwe stap. Vind ik zelf altijd weer lekker die energie die vrij komt door bewustzijn en persoonlijke groei.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I like reading through an article that will make people think.
    Also, many thanks for allowing me to comment!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z