vrijdag 8 september 2017

Hulp voor Sint Maarten

Met Sint Maarten bedoel ik dit keer niet het lampionnetje lopen, wat hier in het Noorden een traditie is in november.

Vrienden van ons wonen en werken op Sint Maarten. Dus het natuurgeweld van de afgelopen week, kwam ineens wel heel dichtbij.

Het gaat gelukkig goed met ze. Alleen is ongeveer 95% van alles op het eiland verwoest. Onderstaand bericht stond bij omroep West op de pagina.
Bart is een goede vriend van Martijn. Samen met zijn partner Sharon heeft hij een crowdfundingspagina opgezet voor geld voor wederopbouw. 

Doneren kan vanaf 5 euro, via Ideal. Alle bedragen zijn welkom.
En het delen van dit bericht zou super zijn. 

Geen idee of dit Facebook filmpje van Stacey-ann, gefilmd vanaf het Holland Beach House zichtbaar is. Maar dat geeft een impressie van de ravage.

REGIO - Nu de ravage na orkaan Irma zich steeds duidelijker aftekent, komen er vanuit de regio hulpacties voor het zwaar getroffen Sint-Maarten op gang. Rijswijker Bart Eeken - ook bekend als dj van de Haagse discotheek Westwood - gaat jaarlijks naar het eiland en heeft er veel vrienden wonen. 'Alles om hen heen is kapot, het is een ravage', vertelt hij aangedaan.
Eeken is spontaan een actie begonnen om geld in te zamelen voor de slachtoffers. 'Toen ik ermee begon was de landelijke actie nog niet gestart en ik merk dat mensen graag meer willen geven als ze een persoonlijk verhaal erbij hebben'. In een paar dagen tijd is er via de crowdfundingspagina help Sint-Maarten ruim 2.000 euro gestort. 'Het geld is niet voor noodhulp, maar voor de wederopbouw', legt de dj uit. 

'Mijn vrienden hebben een hotel waar ik ook vaak draai en ik spreek ze regelmatig. Ze zitten in het hotel met nog een paar gasten. De sfeer tussen de mensen is bijzonder, binnen is een enorme saamhorigheid. Tegelijkertijd zijn ze bang voor plunderingen en is er een angstig sfeertje.' Eeken hoopt aan het einde van het jaar weer naar Sint-Maarten te gaan. 'Ik heb natuurlijk geen idee hoe het dan is.'

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen