Doorgaan naar hoofdcontent

364 kg aangekomen

Zoooo, terug van weggeweest. Weekje Milaan was erg gaaf.
Ruim 7 dagen, 24 uren per dag met ons drietjes. Ook weer lang genoeg hoor. Hoeveel ik ook van man en kind hou, ik kan mij verheugen op binnenkort weer wat uurtjes alleen met mijn eigen gedachten haha.

De pluspunten van ons appartement waren de ideale ligging bij tram, bus, trein en metro. Twee supermarkten in de buurt. Een bakkertje en een barretje. Al ontdekte ik die laatste twee pas op de laatste dag, omdat we altijd de andere kant opliepen. 

Het grootste nadeel waren de slechte bedden. Blijft toch een heel belangrijk iets. Dat is natuurlijk op een website niet te zien/voelen/testen. 

Een impressie in foto's van de afgelopen week:





Op het dakterras bij La Rinascente, tegenover de 'Duomo'.
Goedkoopste drankje was die van M. voor 8,50 euro
Mijn alcoholische mix was maar liefst 15 euro.
Wel een hele ervaring rijker. 


Wij zijn niet van de categorie 'oude gebouwen' kijken op vakantie. 
Uiteraard zijn ze prachtig en de geschiedenis erachter ook natuurlijk. 
In Italië komen we voor de sfeer, het lekkere eten, de cappuccinootjes, winkelen, chocola, ontspanning en het heerlijke weer.  








Het aantal kopjes cappuccino wat we gedronken hebben, heb ik niet bijgehouden. Het waren er talrijke. We ontdekten een heeeeeeerlijke ijszaak.
Mocht je ooit in Milaan zijn, dan is het echt een aanrader. 



Daar gingen we drie opeenvolgende avonden naar toe :))




Niet zo verwondelijk dat ik voor mijn gevoel wel 364 kg ben aangekomen.
Nu weer lekker in eigen huis. Kachel weer aan. Poes weer opgehaald vanavond.
Aardappels en groente met zelfgemaakte appelmoes gegeten bij mijn ouders.
Morgen weer over tot de orde van de dag. 

Reacties

  1. Hmmm, krijg er zin in. Helaas morgen weer gewoon naar het werk..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier gaat de wekker ook weer om 6.00 uur.
      Heb je blog e i n d e l i j k toegevoegd aan mijn leeslijst trouwens :)

      Verwijderen
  2. Ziet eruit dat je het goed naar je zin gehad hebt, succes van de week met weer in het normale leven komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ik dacht dat het bij recyclix was.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoooo, wat lijkt dochter op die foto's op jou! En ziet er mooi uit, die kilo's vallen er vast wel weer af. De kou hier doet je wel wat verbranden :')

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt als een lekker ontspannen weekje!! Kan ook niet wachten om met mijn dochter die kant op te vliegen...

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet je al wanneer jullie gaan Boukje? Mail me gerust nog even voor die tijd. Mocht je op Linate vliegen dan heb ik nog wel wat tips voor je met vervoer etc.

      Verwijderen
  6. Heerlijk ontspannen foto's! Wat een fijne vakantie. En grappig dat die geweldige ijszaak zo'n Nederlandse naam droeg.
    En die kilo's... ik las van de week een slogan van een bedrijf, die hier erg van toepassing is. Het was iets van: "don't count the calories, count the memories".

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En hoe toepasselijk ook, Bolle :))
      Nou ik ga zeker memories counten hoor. Ik trek langzaam weer een beetje in vorm haha.

      Verwijderen
  7. Italië is heerlijk - vooral de koffie hé ;-)
    Dit jaar naar Sicilië geweest, was ook erg genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sicilië, ooit in een ver verleden, 1x geweest. Prachtig daar. Wil zeker nog een keer terug. Waar was jij op Sicilië Mikeman?

      Verwijderen
  8. Haha lekker veel eten op de foto's, genieten! Leuke blog.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z