Doorgaan naar hoofdcontent

Meer troep, minder geld?

Oude klusfoto hoor, van bevrijdingsdag dit jaar

Dochter kwam gisteren met het verzoek om weer mee te mogen doen aan een theatercursus. Dat mocht uiteraard van mij (ons), dus meldde ze zich aan om in september weer van start te gaan. In 'het verleden' deed ze drie seizoenen 'aan theater'. Ik vind dat ze er echt talent voor heeft, dus ik ben erg blij dat ze vanuit zich zelf dit nu weer wil.

Ik vond ook drie leuke cursussen. Edelsmeden, zeefdrukken op stof en drukpers, een soort van analoge Instagram :)) en gaf mij voor alle drie op. Spannend, want ik hou nooit zo van 'nieuwe dingen' in mijn uppie. 

Over meer troep, minder geld. Vanmiddag zocht dochter naar oude filmpjes van zichzelf. Uiteraard zagen we samen ook veel oude foto's, van toen we nog op de flat twee hoog achter woonden. Veel troep hadden we toen. (Het meeste van mij hoor, dat is nog steeds zo, als is er nu meer orde in de chaos). En toen dus weinig geld. Ik vraag mij wel eens af of dat verband houdt met elkaar. Ik denk van wel namelijk.

Minder spullen, meer ruimte en helderheid. Waarschijnlijk dat ik daarom zo graag aan het opruimen ben de laatste tijd :)) Goed gebruik van maken, want dat kan zo weer over zijn haha.

Vanavond gingen we met ons drietjes uit eten bij een Italiaans restaurant. Waar ik normaal wel sjans had met de eigenaar, was ik nu niet meer in beeld. Alle aandacht ging naar onze dochter. Ze kreeg een rode roos en hij wilde graag met haar op de foto. Het was gezellig, van mijn limoncello cocktail lag ik zowat onder tafel trouwens (zoooo niets gewend ik :)).

Na het eten liepen we nog een rondje om het Hoornsemeer. Pokémons vangen. Ja, dochter dan hoor, mijn telefoon is niet geschikt voor de app. Nog meer fans hier van Pokémon Go? 

Reacties

  1. Goeiemorgen, Lees je altijd en geniet maar reageer zelden. Ik hoop dat je nog eens wilt schrijven over het verband tussen bezit(of rommel) en (niet veel) geld. Fijne dag Marle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Marle voor je reactie. Ja, ik ga daar zeker nog wel meer over schrijven. Niet alle bezit is rommel en omgekeerd natuurlijk :)) Zal eens kijken welke boeken ik daar nog over heb trouwens. Wordt vervolgd. Jij ook een fijne (zond)dag.

      Verwijderen
  2. Wat leuk van je dochter en duidelijk een charmeur de eigenaar ;)

    Pokemon spelen we hier niet maar er komen wel hele kuddes langs ook als het donker is,zie je alleen de verlichte schermpjes.

    De aanhangwagen van de buurman is favoriet iedereen staat daarvoor zou er dan een pikachu of zo inzitten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, mega charmeur, de eigenaar, wel een lieverd hoor. En slim, want door zijn charmes bij zowel mannen als vrouwen heeft hij altijd een goedgevuld restaurant.

      Oh kuddes nog wel (een van mijn favoriete woorden) haha.
      De aanhangwagen van de buurman? Hmmm interessant. Het kan ook een 'gym' zijn of een 'Pokéstop' <- niet denken dat ik er verder verstand van heb hoor.

      Verwijderen
  3. Sowieso qua overzicht en helder denken (en nee zeggen tegen nieuwe troep!) helpt het ja. Maar ook dat je dat geld dan uitgegeven hebt. Vriend constateerde laatst bij het leger halen van de schuur dat ik wel een Gamma kon beginnen. Helemaal waar; klussers geven lijstjes mee en als je die klakkeloos haalt, dan heb je altijd veel te veel. Nieuw in verpakking, dus zonde om weg te doen, niet speciaal verkoopbaar en voor honderden euro's qua waarde :S Dat doe ik eerst nog niet weg, maar veel andere dingen dus wel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Herkenbaar met dat klusmateriaal. Hier ook een schuur vol en dat in nog geen twee jaar. Gelukkig mogen wij veel (groot) materiaal van mijn vader lenen, dat scheelt weer ruimte als we straks klaar zijn.

      Verder ben ik gewoon een 'hoarder' met name als het gaat om tijdschriften, papier en knutselspullen. Ik zie overal nog wel een mogelijkheid in om iets van te maken.

      M. is een stuk rigoreuzer met wegdoen. Hij leeft zich vandaag uit op de schuur en is helemaal in zijn element.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z