Doorgaan naar hoofdcontent

De beste manier om van cementsluier af te komen

Vanuit een zonnige huiskamer een blogje typen. Wat een heerlijkheid. Afgelopen vrijdag bracht ik M. naar het autoverhuurbedrijf. We hadden een bestelbusje geregeld voor het ophalen van ons gewenste Ikea Värde keukenmeubel. 
Een vriend van M. woont vlak bij de plaats waar het meubel gehaald moest worden, zodoende combineerde hij het met een bezoekje.

Ik kon niet mee, want 's middags kwamen de mannen voor de kozijnen.

In april 2014 kregen (nou ja, krijgen haha) we in ons klushuis bijna overal kunststof kozijnen, met 'triple' beglazing. In 2015 lekte het bij het grote raam in de woonkamer naar binnen en is het raam er uit geweest. Eind 2015 (na het voegen) hadden we bij het zolderraampje lekkage, ook aan de binnenkant.
Van het zolderraam bleek een constructiefout, geen afwateringsgaatjes in het kozijn en in het 'valraampje'.  

Het grote raam is er een aantal weken geleden opnieuw uitgehaald. Toen ook het hele kozijn. Bij het terugplaatsen van het kozijn sloot het niet meer aan op het binnenwerk, bla, bla, bla, nog meer drama... In ieder geval moest het kozijn er nu opnieuw uit. Hele operatie, want loodzware ramen. De lekkage blijkt van binnenuit de spouwmuur te komen, dus afwerking aan de binnenkant moest er ook uit.



Heeeeeeel gedoe. Niemand blij uiteraard. Kozijn er weer in, raam er weer in, tikt een van de medewerkers de (plastic) glaslatten vast, springt er een mega barst in het raam.


Dus nu zitten we er tijdelijk zo bij. Want de jalouzie kan ook niet opgehangen worden vanwege het ontbreken van de afwerking aan de bovenkant. Er wordt een nieuwe ruit besteld. Dit is uiteraard wel de beste manier om van cementsluierstrepen van het glas af te komen :) We moeten het maar positief bekijken, of niet dan?

Het keukenmeubel is supergaaf. Gelukkig kwam mijn vader nog even aan het einde van de middag. Zijn bedoeling was om te kijken waar de lekkage vandaan kan komen. Dat doet hij nu een andere keer. Want we hebben in sneltreinvaart de keukenonderdelen verschoven. Ken je die schuifspelletjes met blokjes, van vroeger? Nou zoiets was het. 


Mijn vader heeft ook direct voor de gasaansluiting gezorgd. Helaas moest de achterkant daarvoor wijken. (Timmeren we wel weer iets nieuws op). Geen gestijlde foto's hoor, dan ben je niet bij het juiste blog :) Hier gewoon zoals het is. Een zootje, in de keuken in wording. Ik heb er al op gekookt. Helemaal super. Oven moet ik nog wel testen. We hadden een heel oud oventje van mijn oma. Temperatuur en tijd instellen, meer was niet mogelijk. Deze oven heeft iets meer mogelijkheden. Ach en zo klussen we gestaag verder. Ooit, op een dag zal ik met trots het eindresultaat showen op mijn blog.

Reacties

  1. Dik heb ook bij meerdere bedrijven kunststof ramen offerte aangevraagd.groot prijsverschil. Triple is niet mogelijk. Jammer, maar wel HR++.
    De onderhoudsman is afgelopen week langs geweest en heeft een raam gerepareerd en het kozijn geschuurd, geplamuurd en geverfd.
    Raam reparatie was dat het kiepraam vanwege de stroom trilde met een beetje wind, hoorde dat de scharnieren aangedraaid moesten worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben onze gehele voorgevel vorig jaar voorzien van kunststof kozijnen. Ook in de periode daarvoor veel offertes opgevraagd. En wat moet je als consument toch goed opletten. Er is zoveel dat je niet goed kunt beoordelen; alle keurmerken ten spijt. De keuze was een goede. Wat zijn wij blij met onze mooie kozijnen. Dit jaar is de achtergevel aan de beurt...

      Verwijderen
  2. Lekker koken met dat fornuis en oven lijkt me. Ziet er allemaal goed uit. En dat raam, misschien nu in één keer helemaal goed. succes. Fijne dag, groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z