Doorgaan naar hoofdcontent

Zit je op aflossen?

Persoonlijke postzegels met korting
Kijk onder aan de blog voor de code.

Ja, het lijkt wel een nieuwe hobby. Dat aflossen. We deden nog een laatste aflossing dit jaar op de duurzaamheidslening. 250 euro. Dat is namelijk het minimum bedrag. Gisteren ontvingen we de brief dat het bedrag ontvangen is. Ons maandbedrag qua rente en aflossing gaat nu naar 48,77 euro. Altijd fijn.
We hebben besloten dat we volgend jaar eerst de 'kleine' duurzaamheidslening gaan aflossen. Dan zijn we daar af. Uiteraard willen we ook verder aflossen aan de hypotheek hoor. Maar klussen gaat voor. Kerst 2016 alles klaar hebben lijkt ons wel een strak plan.

Eerst kerst 2015 nog. Het was een vreemde week. Ik werkte maandag tot en met woensdagmiddag. Woensdag had ik een spannende afspraak. Die boven verwachting ging en waar ik hopelijk binnenkort meer over kan schrijven.

Donderdag moest ik aan de studie. Donderdagavond naar een dansoptreden van dochter. Alle 2de tot en met 6de klassen met het vak dans hadden de voorstelling voorbereid. Het was superleuk. Tussendoor had ik nog iemand hier voor de lekkage van ons zolderraam en brachten we een flitsbezoek aan een goede vriendin en haar man.

Vrijdag bracht M. mij naar 'school', in Zwolle. Hij reed vervolgens door naar mijn schoonouders voor het halen van een M E G A kunstkerstboom. Deze wordt door  mijn schoonouders niet meer gebruikt. En wij stonden op het punt een boom te kopen. Dus hebben we hun boom overgenomen. 

Aan het einde van de schooldag kwam M. mij weer ophalen. Lekker 'benen in de nek' want het was passen en meten met een boom van 2,60 meter in de P.anda.
Hutweer op de terugweg. Dus erg vermoeiend rijden. Ook al was ik maar bijrijder.

's Avonds ontspannen naar de Voice gekeken. Op tijd naar bed, want gisteren zijn we voor ons nieuwe bedrijf een dag op pad geweest. Erg interessant. Veel gelachen ook. 

Dochter bleef alleen thuis. Vanaf een uur of drie had ze twee vriendinnen uitgenodigd. Ze hadden pizza besteld. Ze vertelde dat ze voor iets lekkers nog naar de supermarkt gefietst waren in de regen :)) Toen wij thuiskwamen was alles keurig opgeruimd en afgewassen. Zo fijn dat we zo op haar kunnen vertrouwen.

Gisteravond hebben we lekker onderuitgezakt naar twee afleveringen van Suits gekeken. Vanmorgen uitgeslapen en vervolgens was het opzetten van de kerstboom aan de beurt. Ik hoefde 'alleen maar' een stapel tijdschriften te verplaatsen. Nou. Dat viel tegen. Uiteindelijk heb ik alle verschillende tijdschriften, soort bij soort gelegd. Het wordt tijd dat ik dingen weg ga doen hoor. Al heb ik daar met (ongelezen) tijdschriften wel moeite mee. Want stel je voor dat er nog iets in staat wat ik nog niet gelezen heb :))

Nu ga ik op de valreep nog persoonlijke postzegels bestellen, via de PostNL site. Met korting. Volgend jaar worden de zegels duurder. Met name die voor internationaal. Voor de liefhebbers heb ik de actiecode voor de korting:

PPZkerst2015 

Vanavond is de laatste avond dat de korting geldig is. En nee, ik heb geen aandelen. Ben alleen wel dol op echte post. 

Reacties

  1. Leuke hobby, goed voor je nachtrust😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent lekker bezig. Wat ben je trouwens enorm ondernemend. Ik ben erg benieuwd wat jullie nieuwe plannen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het is een meer dan leuke hobby. Jullie liggen mooi op schema. Ik ben benieuwd wat jouw nieuwe onderneming wordt. Je hebt altijd zoveel plannen, erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel effectief je duurzaamheidslening versneld af te lossen, hakt er dieper in je vaste lasten. Wij hebben het begin deze maand gedaan. Voor december al los van onze 56,28 euro pm en klaar voor de overige 3 jaar die we nog moesten gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben vorig jaar de kerstboom van mijn moeder gekregen. Ze had hem al enkele jaren in de berging liggen en ook alweer gekregen van een tante. Voor de tweede keer prijkt hij nu in onze woonkamer en zijn wij er erg blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer lekker bezig! Ik heb de laatste aflossingen voor 2015 er vorige week uitgedaan en mijn lijstje voor januari gemaakt. De verdeling weet ik nog niet precies, maar ik kan dan wel weer ergens een flink gat in slaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z