Doorgaan naar hoofdcontent

Een opgeruimde zolder

de kleurrijke logeerplek op zolder


Toen we ons huis kochten, wisten we dat er veel moest gebeuren. 
Gisteren zocht ik het bouwkundig rapport op wat we destijds hebben laten maken. 
We hebben namelijk een grote scheur in de achtergevel. Ik vermoed dat het door een aardbeving komt. Maar ik wilde eerst zeker weten of we de scheur niet al hadden. 
Aan de foto's van het rapport te zien, zat die scheur er nog niet. 
Dus heb ik zojuist melding gemaakt van schade.

Wat hebben wij al veel gedaan/laten doen in ons huis. Uiteraard was de aankoopprijs van de woning afgestemd op de staat. We weten één ding zeker, wij kopen van ons levensdagen geen klushuis weer.


Vandaag ruimde ik de zolder op. Gelukkig hebben we dat als een van de eerste ruimtes helemaal afgemaakt. Dochter is te lang om op zolder te kunnen staan. Ik ben een stuk kleiner en kan er makkelijk lopen. Na de aanrijding vorig jaar, heb ik een hele poos alleen op zolder gelegen. Slapen ging toen slecht en zo hield ik M. niet uit zijn slaap.


Nu hebben we er een logeerbed gemaakt. Zoooo gezellig. Gehaakte deken er op. Alle oude berenknuffels van dochter in de buurt. Ik wil er spontaan wel wil liggen haha. Helaas is het matras niet zo fijn om dat te doen. Wellicht moeten we toch maar een ander bed kopen voor in de slaapkamer, dan kan mijn oude matras naar boven :))


In de categorie veel spullen, heb ik zeker veel spullen. M. kocht laatst bij de G.amma nog een aantal speciale verhuisdozen die onder de schuine wand van de zolder passen. Eerder dit jaar, voorzag ik een viertal dozen van gaaf behang. Zodat ze niet alleen handig zijn, maar ook nog eens decoratief. 


Na ruim 1,5 uur opruimen, stofzuigen, verplaatsen etc. was ik het zat. Dus de laatste twee dozen vulde ik met alles wat nog in het zicht lag. Uiteraard weet ik dat ik alleen mezelf daar mee heb. Maar ach, het is nu tenminste eerst uit het zicht.


Ik neem me elke keer voor om geen nieuwe (of kringloop) spullen meer te kopen, zonder ook iets weg te doen. Helaas lukt dat niet nog niet zo goed. Ach, zolang dat mijn grootste slechte eigenschap blijft, valt het nog mee toch?

Reacties

  1. lijkt me juist heel slim om dat allemaal in dozen te doen, voor de volgende keer en nu ziet het er netjes uit
    ik zou ook aan de zolder moeten beginnen als ik dit zo lees, maar daar komt meer voor kijken dan 2 dozen,,,een container voor de deur is handiger

    Berber

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Berber, container voor de deur. Nou... ik heb nog niets geschreven over de spullen in de schuur *kuch* Beetje bij beetje wil ik ontspullen. Lijkt me zo fijn.

      Verwijderen
    2. Ja schuur is ook nog een project bij ons. Hebben daar van de zomer al slagen in gemaakt, maar kunnen dat nu nog veel verfijnder. Maar goed ik zit nu voorlopig nog even in project zolder :-)

      Verwijderen
  2. Oh ja, dat IS toch lekker.... Wat maf toch, dat we zo in weelde leven dat het een genot is om dingen weg te doen? Maar ik doe mee, breng veel weg, en "probeer" niet zoveel mee terug te nemen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat goed van je. Vooral het niet mee terug nemen is nog wel een zwakke plek bij mij. Ik vind zoveel dingen leuk namelijk.

      Verwijderen
  3. Ziet er leuk uit! Lekker stimulerend al deze blogs van mede consuminderaars en opruimers :-) Het geeft ook zo lekker gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Rose, het is elke keer weer een genot om op de opgeruimde zolder te komen.

      Verwijderen
  4. Enne, wat een kleurig en knus logeerplekje heb je, ik krijg zin om te komen logeren, en in dat bed te kruipen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien kan ik het als logeerplek aanbieden. Voor bloglezers die zich willen omringen met creatieve spullen en die goed voor beren kunnen zorgen :))

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z