Doorgaan naar hoofdcontent

Schoenen kopen met dochter

In de veronderstelling (mooi woord vind ik) dat we in zo'n twee uurtjes wel schoenen voor dochter zouden vinden. 

Daarom reden we met de auto naar de stad. In de parkeergarage, dichtbij de outlet schoenenwinkel waar we onze speurtocht begonnen.
Halfhoge zwarte laarsjes, zonder teveel frutsels, zonder klik-klak hak, van één soort leer, geen schubben, koeievel of lak. Maat 40. 

Dus.... 10 winkels verder hadden we nog niets. Wel vraten we een Tony Chocolonely's discodip reep op met ons twee. We waren om 14.00 uur de deur uitgegaan en om 18.00 uur thuis. Wonder boven wonder zelfs nog 'on speaking terms'. 

Dochter was erg teleurgesteld. Het enige mooi paar was niet in haar maat. De verkoopster in de winkel aldaar was niet op service gericht. Haar opening naar mij toe was "Zeg het maar". Waarop mijn antwoord was: "Maat 40 graag" <-let op het graag, terwijl ik haar een schoen in maat 39 overhandigde.
Ze kwam terug en zei: "Hebben we niet meer". Tot zover de conversatie. Werkelijk. 

Gelukkig bedacht ik dat mijn zusje wellicht nog zou kunnen helpen.
Nu ik toch uit de anonimiteit ben, kan ik ook schrijven dat Bianca samen met compagnon Julia een supergave winkel in Deventer heeft. Genaamd Hemelse Hebbedingen. De designershoes waar gisteren in het interview over 'gesproken' werd, zijn mijn prachtige Chie Mihara's. Daarnaast ben ik nog in het bezit van een paar Prada schoenen. Wereldaankoop bij de kringloop het Goed in Deventer, voor maar 15 euro :)

Hemelse Hebbedingen (<- klikkerdeklik voor de website) dus. Mijn zusje appte dat ze nog wel halfhoge Kickers had. Reed apart op dinsdagochtend naar de zaak, bracht twee paar mee, maat 40 en 41 voor de zekerheid en maakte dochter heeeeeel blij. Want ze zitten lekker, staan niet 'flapperig' en pasten ook nog binnen het budget (Ons budget dit keer. Want winterschoenen en een jas hoefde ze niet van haar kledinggeld te betalen dit jaar).

Pfieuw... Al wel een ding van mijn lijst 'to do' in de vakantie.

Gistermiddag ben ik met mijn zusje nog even op pad geweest.
Kringlopen vinden we allebei super. Ik vond een gave winterjas voor mezelf. Sjiek de friebel model. Dieppaars, 80% wol, van Benetton. Voor maar 10 euro.
Mijn zelfgehaakte omslagdoek past er perfect bij qua kleuren.

Mijn moeder had ondertussen voor 8 personen macaroni gemaakt. Mochten we daar met ons allen lekker eten. En zo was de tweede vakantiedag maar zo weer om.

Reacties

  1. Morgen ga ik met dochter (bijna 40) naar een kringloop, zij heeft broek en lange jas nodig en ik zwart vest.

    Als we niet slagen naar vlakbij gelegen winkelcentrum. Naar dat vest zoek ik al een paar weken,alles teveel frutsels of verkeerde pasvorm.

    Vreselijk die behandeling in winkels, totaal onopgevoed en ongeschikt voor klantcontact.

    Ik was tijdje geleden met mijn moeder (90) bij 2 banken, in de ene werden we geweldig geholpen. Toen naar de andere en we werden aangesproken door meisje van zo'n 18 met : wat kan ik doen voor jullie? Ze wist weinig zelf en bleef ons met jij aanspreken, ik vind dat dat niet kan bij echt ouderen zoals mijn moeder. Ik heb haar dan ook verzocht op U over te gaan en ze was nog beledigd ook. Stomme opmerking ook: is was gewoon aardig. ??????????? De deed het later wel maar totaal niet op een wat voorkomende manier.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z