Doorgaan naar hoofdcontent

Fase B contract

Het stijve wijf in plaats van het rijke wijf haha. Nou... ik ben zoooo blij met mijn chiropractor. Vanmiddag heeft hij me behandeld en het werd gewoon 'instant helder' in mijn hoofd. Tsjonge jonge, ribbenkast zat vast, bekken en nog wat meer. 

Combinatie van stress, (duh) te weinig bewegen op mijn werk (zeg maar na elke 45 minuten opstaan en even lopen) en de naweeën van de aanrijding van vorig jaar. Dat laatste zorgt ervoor dat mijn lijf weer in een soort van beschermhouding springt, wanneer ik stress ervaar.

M. belde net. Hij heeft met het uitzendbureau een gesprek gehad over zijn fase B. contract. Dit jaar tot en met 31 december loopt het contract nog. Eind oktober weten ze of het contract verlengd gaat worden. Mocht het wel verlengd worden dan gaat M. voor 32 uur werken per week. Des te meer uren hij nu werkt, des te minder er per uur overblijft. 

Ik twijfel nog, 32 uur vind ik ook wel erg aantrekkelijk. Dan zou ik in plaats van 4 dagen van 9 uur (wat ik nu doe) kunnen kiezen voor 4 dagen van 8 uur. Of nog fijner, maandag, dinsdag en donderdag 9 uur en woensdag dan 5 uurtjes.
(Dat breekt zo lekker de week :)) 
Zal eens navragen wat mijn salaris wordt bij 32 uur werken.

Nou, voordat ik te lang in dezelfde houding blijf zitten, ga ik even wat anders doen. Ik merk wel dat ik 'gaar' ben. Is wel normaal hoor, na een behandeling. Afvalstoffen komen vrij en vermoeidheid komt eruit. Dus ik doe nog even rustig aan vanmiddag. 

Ik heb de nieuwe Flow gekocht en het vestje voor mijn achternichtje kan in elkaar. Volgende week weer met frisse moed aan het werk. Met een andere instelling. Ik ben een van de weinigen die zich (heel) druk om dingen maakt. Voegt niets toe. Kost mij alleen maar veel energie en ook nog geld, met die extra behandelingen :)


Reacties

  1. Haha! Jaja.. vooral dat laatste.. makkelijker gezegd dan gedaan, je minder druk maken.. Aard van het beestje? Hier wel ;o)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z