Doorgaan naar hoofdcontent

Verlaging energielasten

Voor onze energiekosten betalen wij al weinig. 75 euro per maand voor ons verbruik van energie en gas. Mede dankzij onze zonnepanelen is het een laag bedrag natuurlijk. Maar we kregen bericht van de energieleverancier.
De tarieven gaan omlaag. Altijd fijn. Gaan bij jou de tarieven ook omlaag?

Ik weet de percentages zo niet uit mijn hoofd. Ons maandbedrag laten we eerst zo staan. Bij de volgende afrekening krijgen we dan graag weer geld terug.

M. heeft vandaag even gemaild met de verhuurder van onze oude flat. We krijgen nog geld terug van de verwarming van vorig jaar. In de flat hadden we blokverwarming. Die afrekening kon niet direct plaatsvinden toen we vorig jaar daar alles afgehandeld hadden. Erg bijzonder. Gaat vast niet om een wereldbedrag hoor. Maar alle extra's zijn mooi meegenomen.

Vandaag had onze dochter haar laatste belangrijke proefwerk. Wiskunde. Tot tranen toe heeft ze opgaves geoefend. Duimen jullie mee dat ze tenminste een 5 haalt op haar rapport. Natuurlijk is hoger mooi. Maar dat maakt mij niet uit. 

Ik heb de afgelopen twee weken korter gewerkt, daar waar dat lukte. Zo was ik eerder thuis om te helpen met haar huiswerk. Of om haar te stimuleren om haar huiswerk te doen. Gelukkig heeft dat geholpen. De rest van de onvoldoendes heeft ze weggewerkt. Draait het nu alleen nog om wiskunde. Vrijdag krijgt ze uiterlijk haar cijfer. Ik ben zoooo benieuwd.

Vandaag was een intensieve dag. Het thuiswerken/studeren vind ik aan de ene kant erg fijn. Ik hing tussendoor even een was op :) Maar ik was ook snel afgeleid. Want ik zou aan de studie. Maar dat is er niet van gekomen. Ik heb wel heeeeeel veel achterstallige werkdingen afgehandeld. Morgen moet dat dus echt anders. Een uurtje mail en dringende zaken. Dan die schermen dicht en echt aan de bak.

Om dat ook te kunnen volbrengen, nu ook gauw naar bed.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z