Doorgaan naar hoofdcontent

Niet meer vrij op vrijdag?

Het is nog vroeg (voor 8.30 uur) en dat op mijn vrije vrijdag. Ik werd 2 minuten voor de wekker aan wakker vanmorgen. M. heb ik gisteren op de trein gezet. Die heeft een driedaagse seminar 'Investment Mastery'. Ik ben heel benieuwd. Hij heeft er veel zin in. Ik denk ook echt dat hij geschikt is om hiermee aan de slag te gaan. Ik heb gemerkt dat ik het nog te ingewikkeld vind. Geeft niet, ieder zijn of haar ding denk ik dan maar.

Omdat ik zo vroeg uit bed was heb ik gezellig met dochter aan de ontbijttafel gezeten. Normaal ben ik al naar mijn werk. Dus wel leuk om het ochtendritueeel van haar te zien. Of ik wel even haar fiets buiten wilde zetten, haha, dat deed ik met liefde.

Vanavond heeft ze een schoolfeest. Ze gaan met zijn vieren met de trein/bus naar school en ik haal haar (+wat vriendinnen denk ik) vanavond met de auto op. 

Waarschijnlijk is dit voorlopig mijn laatste vaste vrije vrijdag. Door minder leuke omstandigheden op de werkvloer is er tijdelijk een aanpassing van mijn werkdagen noodzakelijk.
Nu moet ik bedenken hoe ik dat zou willen. Een en ander gaat in goed overleg uiteraard. Want ik ben zelf nog niet zo lang volledig terug en de omstandigheden moeten er niet toe leiden dat ik straks een terugval krijg.

Maandag, dinsdag en donderdag van 7.30 tot 17.00 uur en woensdag en vrijdag van 7.30 tot 12.00 uur is een optie.
Of, omdat M. ook 1x per 2 weken vrij is op de vrijdag, kiezen voor de ene week maandag t/m vrijdag van 7.30 tot 16.00 uur en de andere week dan maandag tot en met donderdag die tijden. 
Mogelijkheid 3 is elke week op maandag t/m donderdag van 7.30 tot 16.00 uur en dan op vrijdagochtend nog 4 uurtjes.

Het is in ieder geval de bedoeling dat ik het liefst wel elke dag aanwezig ben en mijn 36 uren over de dagen verspreid. Een ochtend thuiswerken behoort waarschijnlijk ook wel tot de mogelijkheden. Meedenken wordt op prijs gesteld.

Ik ga het laten bezinken. Gisteravond heb ik al heel actief 2 wassen gedraaid en de wc's schoongemaakt. Helaas is er nog veeeeeeel meer te doen. Dat ga ik nu in een rap tempo regelen. Het zonnetje schijnt, heerlijk voor de zonnepanelen.

Fijne dag allemaal.

Reacties

  1. Wat leuk een schoolfeest. Vond ik altijd heel erg gezellig.
    Maar balen van je werk dat je nu elke dag gewoon aanwezig moet zijn. Moet je weer gaan puzzelen terwijl je het net zo'n beetje op de rit had. Ik weet niet hoe ver rijden je van je werk rijdt, maar ik zou denk ik voor optie 2 gaan. Ook wel gezellig om samen met je man thuis te zijn. Ook omdat er nog voldoende in jullie huis moet gebeuren volgens mij.
    Maar lastig blijft het wel, en als het tijdelijk is zijn er vele wegen die naar Rome leiden toch?
    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jammer dat het werken nu al weer moet worden omgegooid, ik hoop voor jou dat het tijdelijk is.
    ja die zonnepanelen van jou die kunnen lekker aan de slag deze week, fijn hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z