Doorgaan naar hoofdcontent

Geld uit de portemonnee vlieg dagen

Gisteravond brachten M. en ik een bezoekje aan de plaatselijke vloeren- en gordijnenwinkel. We hebben besloten om voor vloerbedekking in de kamer te gaan. In het halletje beneden komt schoonloopmat op maat en boven op de overloop komt pvc laminaat. Het is fijn dat het allemaal in gedeeltes geplaatst gaat worden. Want man-o-meter wat hebben wij een 'dure smaak'.

Ter vergelijking keken we nog wel even bij de K.wantum. Maar de kwaliteit van de vloerbedekking daar vind ik echt bedroevend (Sorry voor de mensen die daar wel de vloerbedekking vandaan hebben. Ik wil niemand beledigen :) We hebben wel het behang van daar. En een krakkemikkige laminaatvloer die op zolder ligt).

Onder het motto wie het breed heeft, laat het breed hangen dan nu maar investeren in kwalitatieve zaken. 

Vanmorgen liet M. de pinpas ook aardig 'vlammen'. Wat ontbijtshakes, een goede vitamine C voor dochter (bij wie het snot 'lekker vrij' komt). Een nieuw zaagblad voor de cirkelzaag. Gelukkig kan het allemaal. Wel fijn hoor. Wat een verschil met een paar jaren geleden. 

Voor 2015 heb ik zakelijk gezien ook weer plannen. Ik ben al voorzichtig gestart en het loopt al heel voorspoedig. Spannend en leuk. Ik merk dat het me veel energie oplevert om weer met nieuwe zaken bezig te zijn. 
Officiële introductie in Nederland, van het bedrijf wat de producten levert, zal pas in oktober 2015 zijn. Dus wachten we (mijn ouders, M. en een vriendin zijn ook betrokken) wekelijks met smart op onze zendingen.

Vandaag heb ik weinig gedaan op klusgebied. Ik was het wel van plan. Zit zelfs in mijn kluskleding te bloggen nu. Maar ik kon me er niet toe zetten. Ik heb bedacht dat het gewoon goed is. Gisteren heeft toch wel de nodige energie gevraagd.

Ik ben wel aan het kokkerellen geweest. Niet dat ik nou in de categorie keukenprinses val. Juist verre daarvan. Maar er lag nog gehakt te roepen in de koelkast. Dus heb ik gehaktballetjes gedraaid. Van een restje een pastasaus gebrouwen. De aardappels die bijna wegliepen allemaal geschild. Bloemkool gesneden. Twee pannen staan nu te dekbedkoken. Ik vond in de schuur nog een oud dekbed. En dat is niet vanwege knieperigheid met gas. Ik ben nou eenmaal niet zo'n ster met de 'Hollandsche pot' en dan willen de aardappels nog wel eens droogkoken. De bloemkool wordt me vaak snel te gaar (en papperig, jak). Plus nu kan het staan garen terwijl ik wat anders doe. Multifunctioneel.

Met dochter heb ik gisteren wat kerstkaarten gefröbeld. Samen met mijn moeder had ze de afgelopen twee weken ook al heel wat kaarten geknutseld. Volgens mij hebben we er nu wel genoeg voor de familie en vrienden die we kaarten sturen. Wie van jullie stuurt nog kaarten met kerst? En maak je ze dan zelf? Ik vind het wel leuk om te doen. Vanavond maar aan de schrijf.

Reacties

  1. Hallo rijk wijf , ben benieuwd naar jullie tv optreden.
    Ik fröbel al vanaf mijn zeventiende kerstkaarten , soms een kaart waar ik een persoonlijke toets aangeef , dit keer echt in de fröbel modus , zelf gevouwen engeltjes met mooie kraal als hoofd. Wil ze dit weekend afhebben.
    Vandaag komt er niets uit mijn handen , kan je wel eens hebben , wie weet vanavond nog een kaartenboost.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, zelf gevouwen engeltjes Astrid. Ik ben heel benieuwd. Is het gelukt om ze allemaal af te hebben dit weekend? Wij hebben vanmiddag de eerste twee kaarten verstuurd. Morgen weer verder.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z