Doorgaan naar hoofdcontent

Geld terug van de zorgverzekering en een klustegenvaller

Naast leuke kerstkaarten, ontving ik vandaag ook een schrijven van onze zorgverzekeraar. Ik heb de verzekering onlangs aangepast. Tandartsverzekeringen heb ik afgezegd. En M. heeft gekozen voor een hoger eigen risico. Nu krijgen we 85 euro terug. Volgens mij klopt het niet helemaal en zouden we iets minder terug moeten krijgen. Maargoed altijd welkom natuurlijk.

Vanmiddag had ik de laatste behandeling van dit jaar bij de chiropractor. Hij deed een controle. Vergeleken met de eerste keer dat ik daar kwam ben ik erg 'opgeknapt'. Nog niet alles staat zoals het wezen moet. Rechtervoet/enkel blijft een punt van aandacht. En mijn spieren hebben de neiging snel 'te verkrampen' na inspanning. Nou, dat heb ik gemerkt na afgelopen weekend. Iets te lang geklust en gewandeld op kinderkopjes :( Ik weet wel dat ik grote bilspieren heb. Maar ik wist niet dat ze zo zeer konden doen. Volgend jaar wordt de behandeling voortgezet. Ik zal ondertussen beter om mezelf denken en mijn supervrouwcape nog even aan de kapstok laten hangen.

Na het bezoekje aan de chiropractor ging ik met dochter nog even de stad in. Het plan was wat kadootjes te kopen. Verder dan de H.ema kwamen we niet. Wat een drukte... Dochter kocht van haar eigen zakgeld wat dingen. Ik kocht uiteraard ook wat voor haar. Ik kan wel zeggen dat de tafel aardig vol ligt met pakjes. Wel een gezellig gezicht hoor.

Wat is dochter trouwens blij dat haar vlog zo massaal bezocht is. Ze vroeg zich wel al waarom niemand een reactie op haar vlog zelf heeft achtergelaten :) Ze is wel blij met de reacties die hier geplaatst zijn. 

Over de klustegenvaller. Dat is wel een hele domper. Schrijf ik morgen over. Dochter is na de flatterige nederlandse film versie van Assepoester net naar boven. Kunnen wij nog even een 'Drop Dead Diva' aflevering kijken. Morgen is de laatste werkdag voor M. Daarna heeft hij ook lekker vakantie.

Reacties

  1. Ik heb een keer de tandartsverzekering opgezegd, omdat ik nooit iets had. Prompt ging mijn - overigens zeer behouden - tandarts over op allerlei behandelingen. Elke keer een foto en tandsteen verwijderen.. Dat vond ik heel verdacht. Mijn tante die dezelfde tandarts had, had dezelfde ervaring.
    Toen ik weer een verzekering afsloot, stopten de behandelingen weer .....
    Heel frappant.

    Fijne kerst en hopelijk een beter 2015

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh handige tandarts haha. Jij ook een fijne kerst @Anita en dank voor de wensen voor 2015

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z