Doorgaan naar hoofdcontent

Betalingsoverzicht letselschade

In mijn agenda had ik geschreven dat ik vandaag naar de Sinterklaasviering op mijn werk zou. Elke dag op een vaste tijd op staan en dan een activiteit in de ochtend leek me wel een strak plan.

Maar gisteren was toch wel een heftig dagje. De timmervrouw was er ruim op tijd. Dochter zat nog aan haar wiskunde huiswerk, M. stond af te wassen en ik had gelukkig net mijn tanden gepoetst, toen ze voor de deur stond.

Na een uitleg van 'hoe en waarom' het aanvragen van een offerte noodzakelijk is, gingen we door het huis. Ze had de nodige op- en aanmerkingen. En ik merkte dat ik het lastig vind om iemand anders dan mijn vader de klussen te laten doen. Uiteraard is ze een vakvrouw en is het haar dagelijkse werk. In tegenstelling tot mijn vader die het klussen als hobby heeft. (Ik kan me van vroeger geen huis herinneren waarin mijn vader niet geklust heeft).

Maargoed, na ruim twee uur hadden we alles doorgenomen en was ik volledig gaar. Dochter wilde uiteraard nog wat aandacht. Samen met M. nam ze haar lesstof voor het proefwerk door. 

Ik mailde ondertussen wat aanmerkingen door aan de letselschadeverzekeraar. Rond zessen had ik een mail ontvangen met de uitwerking van het gesprek van vorige week. In de mail stond ook het bedrag wat afgesproken was. Ik was in de veronderstelling dat het voorschotbedrag ook al een bedrag voor het inhuren van een klusbedrijf bevatte....

Vandaag ontving ik een voorlopig betalingsoverzicht van de letselschade. 
Nou.... erg bijzonder. Er komt toch een geld onze kant uit. Want mijn veronderstelling bleek niet juist. Zoals iemand laatst al in de reacties op mijn blog schreef. Er is een vast bedrag voor de zorg van een partner in de eerste 3 maanden. 3360 euro. Ik had M. het overzicht doorgestuurd. Hij belde, dat hij bij de B.runa maar een leuk kerstcadeau voor zichzelf ging uitzoeken :)

Naast dit bedrag komt er ook nog een voorschot smartegeld.
Het geld staat nog niet op de rekening. Voor we onszelf helemaal rijk rekenen, er moet natuurlijk ook nog het een en ander van betaald en/of verrekend worden. Rekening voor het eigen risico bij de zorgverzekeraar onder andere.

Uiteraard ben ik wel erg blij en dankbaar. Niet voor het ongeval en alle rompslomp die er achter vandaan is gekomen. 

Toch voelt het een beetje vreemd om zoveel geld te krijgen. Ik gun het ons van harte hoor. Ik kan het rare gevoel ook niet echt onder woorden brengen. 
Misschien ben/denk ik toch nog niet zo overvloedig als ik dacht. 

Terwijl ik blog is mijn vader de slaapkamermuur aan het voorzien van een laag sierpleister. Het is erg koud buiten, dus kan hij zijn eigen werk niet doen. Gisteren had M. al afwerklatten voor het kozijn gekocht. Die zijn door mijn vader bevestigd. Wat een andere kijk al zeg. Net echt :) zoals we hier zeggen.

Reacties

  1. Ik kan het me wel voorstellen dat je hier niet zo overvloedig onder bent. Het is toch geen leuke manier om aan zoveel geld te komen. Ik denk dat je liever niet dat geld zou hebben, toch? Geld ten koste van je gezondheid verdienen lijkt me geen leuke manier in elk geval :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat het gewoon allemaal bezinken. Fijn dat je vader zo helpt en dat de klusmevrouw binnenkort aan de slag kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je er erg mee zit dat je zoveel geld krijgt vanuit de verzekering, kun je ook een gedeelte reserveren voor een goed doel. Bereken bij wijze van spreken zelf waar je vind dat eerlijk is in deze situatie, en geef de rest weg. Of een deel er van.
    Kinderhulp is mijn persoonlijke favoriet: kinderen in k-situaties (waar ze zelf niets aan kunnen doen) net iets geven waardoor ze beter verder kunnen: een fiets, een sinterklaaskadootje,... Maar er zijn genoeg andere doelen om uit te kiezen, dat kan je vast.
    Geven schijnt heel goed te zijn voor je eigen geluksgevoel, dat weegt dan mooi tegen het vervelende gevoel dat het ongeluk brengt. En ik denk dat anderen dan ook iets beter voelen, dat zou ik wel een gave gedachte vinden om met geld van een groot bedrijf voor elkaar te krijgen.... (Occupy is niet mijn stijl, maar mijn sympathie hebben ze wel)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan me voorstellen dat het vreemd voelt om een smak geld te krijgen, je hebt immers geen werk/prestatie geleverd. Probeer maar te denken dat dit bij zo'n vervelende situatie hoort en besteed er verder niet teveel aandacht aan. Een kerstcadeautje bij de Bruna, ja dat zou ik voor mezelf denk ik ook gekozen hebben. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z