Doorgaan naar hoofdcontent

Energie ondernemers en miskoop op Marktplaats

Drukke avonden hier. Als er niet geklust wordt, zoals gisteravond, dan zitten we wel achter (voor :)) de computer. Sinds gisteren hebben M. en ik een vennootschap onder firma. Donderdag gaan we ons nog even officieel inschrijven bij de Kamer van Koophandel. We willen wel graag het BTW bedrag van de zonnepanelen terug. Dus hebben we via Vereniging Eigen Huis het stappenplan gevolgd. Het kostte even wat moeite (en ook geld, donderdag bij de KvK, 50 euro, eenmalig, voor de inschrijving).

We wilden het eerst niet doen hoor. Namelijk wel omslachtig alles zo te moeten doen. Ik snap wel dat mensen er geen zin in hebben. Maar na aftrek van de kosten blijft er nog ruim 500 euro over van het bedrag wat we terugkrijgen. Voor een paar uurtjes typen en een bezoekje heb ik dat wel over.

Vanmiddag na het werk naar een nieuwe kapper geweest. Mijn 'fancy' kapper is er pas 19 augustus weer. En de andere 'dorps' kapper is gesloten wegens vakantie. Dus week ik uit naar een kapster die mij jaren geleden ook altijd goed knipte. We hadden elkaar voor het laatst ergens in 2005/2006 ofzo gesproken. Dus in 40 minuten praatten we elkaar bij en toverde zij mijn stugge bos met haar om tot een strak kapsel.

Vervolgens deed ik in nog geen half uur tijd bij 3 verschillende zaken enorme impulsaankopen. Ik wilde haarverf halen. Bij zaak 1 hadden ze dat niet. Daar kocht ik wel wat boodschappen. Bij zaak 2 was de verf er wel. Ook nog andere zaken, die ZEKER niet op mijn lijstje stonden. Wat, ik had niet eens een lijstje bij me. Bij zaak 3 kocht ik een turqooise nagellak. Een nieuw pincet, want mijn eigen is spoorloos. Plus iets gladmakends voor mijn haar. Iets te vet en glad is het nu. Een keer pompen was voldoende geweest. Moest het nou, op stel en sprong? Nee, want ik heb mijn haar niet geverfd. Nagels niet gelakt. Wel mijn wenkbrauwen in model gebracht (wildgroei :)). 

Bij late thuiskomst (weer pas rond 18.00 uur, ik was trouwens vandaag om 7.33 uur op de werkplek, applaus), pakte ik vol verwachting mijn via M.arktplaats gekochte lederen agenda omslag. Wat een teleurstelling. Helemaal beschadigd aan de binnenkant. Dus ik heb een mail gestuurd (met foto's van de lelijke plekken) naar de dame in kwestie. Ik wist dat ik geen nieuwe agenda kocht. Maar de 36 euro die ik ervoor betaald heb, was het zeker niet waard.
Ik hoop op een spoedige en positieve reactie van haar kant.

Wie van jullie heeft ook wel eens een slechte ervaring met een aankoop gehad? (Het liefst lees ik nu wel iets wat dan uiteindelijk wel goed uitpakte).

Dan, op de valreep. Met een collega had ik het over extra aflossen op de hypotheek. Ze is heel goed bezig met het aflossingvrije gedeelte van die van haar. Na ons gesprek dacht ik, ik wil toch graag de eerste 250 euro (minimum bedrag) aflossen op de lening van de kunststof deuren. Betaling klaargezet. Gauw M. een berichtje gestuurd, of hij het daar mee eens was. Dat was hij gelukkig, dus, ....klikkk.... bedrag overgemaakt.

De looptijd van de lening blijft hetzelfde. Alleen het maandbedrag wordt aangepast. Dat is nu 62,78 euro per maand. Dus geen wereldbedrag. Maar ik zou het heel fijn vinden om daar wel zo snel mogelijk van af te zijn.

Nou.... het vroeger op bed gaan lukt niet zo goed met al mijn late geblog. Ik schreef vandaag ook nog mijn eerste gastblog voor een heel populair sieradenmerk. Ik dacht dat doe ik even. Het was maarzo drie uur later. Dus romantiek ten top. Want M. ligt al lang in bed. En ik ga nu nog even mijn schrijfoefeningen doen. Uit het boek wat ik een paar blogjes geleden nog met mijn nieuwe camera op foto zou zetten. Wat ik uiteraard nog niet heb gedaan omdat ik er nu pas aan denk. Ok.... zennnnnnn. Ja, voor mij dan. 

Reacties

  1. Ik koop op mp vrijwel alleen kleding voor mijn dochter. Ik had laatst eentje, die verkocht haar zo goed als nieuwe kleding. Het pakje liet lang op zich wachten, en eenmaal aangekomen was de kleding vies en kapot, en geen reactie meer van de verkoper. Ik heb vorige week een geweldig mooie jurk voor mijn dochter gekocht voor 2,50. Het leuke daarvan was, dat ze zo'n zelfde jurk al eens heeft gehad van de kringloop, en ze ook echt verdrietig was toen ze eruit was gegroeit. Nu heeft ze hem weer terug, alleen 3 maten groter :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He fijn van de jurk voor 2,50 euro. Dat zijn nog eens leuke koopjes. Wel jammer van de andere ervaring.

      Verwijderen
  2. Geen inschirijving kvk nodig. Ik heb inmiddels ook btw terug. Milieu centraal stappen volgen. Inschrijven kvk is niet nodig. Bij mij waren de kosten van panelen plus installatie 800 euro alles terug. Ik betaal nu 10 euro per kwartaal tot eind 2014.

    Vroeger was inschrijving kvk nodig, nu echt niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, ik zie er inderdaad niets over staan bij Milieucentraal. Ik sta onder eigen naam ingeschreven bij de KvK en wil het niet op 'mijn zaak' zeg maar terugvragen. Op zich heb ik nog wel wat ideetjes (wanneer niet haha) die we onder de VOF kunnen laten vallen. Dus het zou op zich 50 euro schelen. Ik gooi het even in de groep vanavond. Wel bedankt voor de opmerking.

      Verwijderen
    2. Inschrijving KvK is niet nodig: wij hebben ons alleen aangemeld bij de belastingdienst en onze zonnepaneel-btw terug gekregen.

      Verwijderen
  3. Hier wisselende ervaringen. Ooit kreeg ik een jurk met een enorme scheur er in. De verkoopster vond het zo erg! Nooit meer wat van gehoord.
    En ik kocht eens een partij kleding om zelf weer te verkopen. Op de foto's zaten de prijskaartjes er nog aan. Toen ik het kreeg zat er niet een kaartje aan! Voor de foto's waarschijnlijk gewoon vastgespeld... :(
    Ik heb nog niet de helft er van weer kunnen verkopen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohhhhh.... in de categorie hutkoffer zeg maar. Had je wel je kosten er weer uit, bij de partij die je had voor de verkoop?

      Verwijderen
  4. Daarom probeer ik 's avonds laat niet te bloggen; blijf ik véél te lang hangen en wordt het nachtwerk :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ja, romantiek ten top in huize klus en co. Ik zie manlief momenteel 's ochtends in de keuken en 's avonds bij het eten. Hij houdt gelukkig nog wel van me.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z