Doorgaan naar hoofdcontent

Ik zie er geen gat meer in

Ja, trapgat hoor :) Vanmorgen is de trap ingemeten. Levertijd is nu iets van twee weken. Vandaag met de bus naar het werk gegaan. Manlief was vrij, vanwege het inmeten en de levering van de Bouwmaat. Kon hij de auto meenemen. Ik heb een uurtje 'doorgewerkt'. Voor zover ik vandaag van werken kon spreken. Veel gedaan, maar weinig productief. Onder het motto, nieuwe rondes nieuwe kansen kijk ik maandag wel weer verder.

Gisteren in Eindhoven bij Piet Hein Eek was heel gaaf. Iemand van jullie wel eens in de zaak of het restaurant geweest?
Ik dacht dat ik het wel redelijk goed gepland had, qua tijd. Ik had geen rekening  gehouden met mijn slechte gevoel voor richting. Ik dacht dat ik met de 'Tom Tom' op mijn mobiel de weg wel kon vinden. Maar die stond op auto ingesteld en leidde me vanwege eenrichtingsverkeer een andere kant op....

Zodoende heb ik de lezing gemist ^_^ maar was ik gelukkig wel op tijd voor de rondleiding. Bijzonder creatieve man, ik vond hem erg inspirerend. Direct een bericht gestuurd naar huis, dat de oude planken van zolder niet weg mochten haha. Rond half vijf was de rondleiding afgelopen en kon er nog even 'genetwerkt' worden. Ik hou wel van netwerken, alleen niet van de manier waarop de meeste mensen dit doen. Blablabla, zal ik je mijn kaartje geven? Ik hoef niet altijd een kaartje namelijk zolang er geen gezamenlijke interesse of iets van een raakvlak is.

Daarna heb ik nog flink wat foto's gemaakt voor de inspiratie. En toen kon ik weer 3,5 uur terug met de trein :) In de trein heerlijk gelezen. Een spannend boek. Bij het laatste hoofdstuk was ik zo opgegaan in het boek, dat ik een halte te laat erachter kwam dat ik er al uit had gemoeten. Gelukkig was dat vlak bij ons nieuwe huis.

Vanavond een avondje vrij. Mijn moeder heeft ons gevraagd om daar te komen eten. Dochter en ik gaan zo nog een dvd uitzoeken en dan heerlijk op de bank vanavond. In joggingbroek, onder een dekentje...

Reacties

  1. Mijn manier van netwerken is juist vragen stellen over de ander en dan 2 kaartjes vragen: 1 om zelf te houden en 1 om aan iemand anders te geven... met de verwachting dat zij hetzelfde doen: mij vragen stellen zodat ik ook kan vertellen over mijn bedrijf.

    werkt meestal wel goed. Niet altijd. Vooral mannen vertellen graag over zichzelf en verkopen zich graag zonder die wederkerigheid die er voor mij bij netwerken wel echt bijhoort...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z