Doorgaan naar hoofdcontent

Wat is het rendement van tien zonnepanelen?

Op de vraag wat het rendement van tien zonnepanelen is, kan ik nog geen antwoord geven. Wel kan ik 'zeggen' dat ze gisteren gemonteerd zijn. Gelukkig hadden we ook vandaag weer zonnig weer, dus wordt er al lekker 'teruggeleverd'. Ik ben nog niet zo thuis in de Kwh's en dergelijke. Zodra ik me er wat meer in verdiept heb, zal ik erover schrijven.

Morgen is het eerst feest. Op school dan :) Koningsspelen, ontbijt op school, Lente feest, optreden van de schoolband, dolle pret zeg maar. Omdat ik verder nog niet zoveel te doen heb, whoehahaha, ga ik een dagje helpen.
Waarom? Vroeg onze dochter. Nou, uit een soort van schuld- (want ik heb het afgelopen schooljaar bijna niets gedaan) slash 'oh help, dit is de laatste keer dat dochter dit op school heeft' gevoel.

Voor mijn idee kan ik zelfs wat uitslapen morgen. Ik hoef pas om 8.20 uur op school te zijn, heerlijk. 

Zaterdag is mijn neefje jarig. Hij wordt 13. We hebben besloten dat alleen dochter (ja, samen met oma) naar het feestje gaat. Mijn vader en manlief en ik gaan klussen. Zondag gaat dochter uit logeren bij een vriendinnetje overver. Daar zou ze eerst naar toe gebracht worden. Nu hebben we vandaag afgesproken dat ze bij mijn neefje vandaan wordt opgehaald. Wat een luxe. Dat scheelt een heel hoop tijd. 

Zondag wordt een studiedag voor mij. Volgende week vrijdag heb ik al weer de tweede les van mijn opleiding. Het wordt tijd dat ik me eens ga verdiepen in het huiswerk. Mijn gedrag van vroeger op school herhaalt zich... Uitstellen en altijd alles op het laatste moment moeten doen. Dat ik ooit een diploma heb gehaald zeg.

Nou, klustechnisch ben ik gisteren en vandaag niet veel opgeschoten. G.amma en P.raxis zijn wel weer gesponsord. Ik heb nog veel op de klusboodschappenlijst staan. Maar we maken eerst maar even wat materialen op en wat ruimtes af voor we een nieuwe grote bestelling plaatsen.

Gisteren heb ik nog twee bedrijven aan (het nieuwe) huis gehad voor een offerte voor een nieuwe trap naar zolder. Weet helaas nog geen bedragen. Zal wel een 'aardig gat' in het resterende klusbedrag slaan. Maargoed. Even wat zaken in de 'herberekening' gooien.

Ik denk dat naast studiedag, zondag ook een middag/avond van ontspanning zal worden. Een middag naar een bronnenbad met massage lijkt me wel een heel goed plan. Blik op nul, verstand op oneindig. Zalig idee. Ga ik nu ook doen, maar dan in de vorm van lekker slapen.

Reacties

  1. Wij hebben 8 zonnepanelen op ons dak. Vanaf 01-05-2013 tot vandaag hebben we 1565 kwh teruggeleverd. We waren uitgegaan van 1500 kwh voor een heel jaar dus dat klopt redelijk. Laatst gekeken naar het totaal op de sunny boy en dat was in 1jr en 5 mnd 2139 kwh.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat is netjes. Wat is een Sunny Boy Jolanda? Wij hebben 10 panelen. Hopelijk zal de opbrengst zo rond de 2600 kwh liggen op jaarbasis.

      Verwijderen
    2. Een sunny boy is de naam van de omvormer die ervaan hangt. Daarop kan je het totaal zien wat je opwekt.

      Verwijderen
  2. Bij mij is kort geleden een nieuwe trap geplaatst kosten incl opmeten. plaatsen 1000,00, we zijn er heel blij mee, is perfect geplaatst en brede confortabele trap met 2 draaien. Ze zitten in de buurt van Waalwijk en wij vlakbij Bergen op Zoom, ik weet niet tot welke afstand ze leveren, als je naam adres wilt mailtje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Lot ja graag. Van de bedrijven heb ik nog geen offerte ontvangen namelijk. En 1000 euro klinkt heel goed :)

      Verwijderen
  3. Hé kennelijk is mijn bijdrage over de trap niet doorgekomen. Ik heb er net een laten plaatsen met 2 draaien, incl opmeten en plaatsen 1000,00 euro en zeer tevreden over het bedrijf.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z