Doorgaan naar hoofdcontent

Keuzes maken

Niet altijd mijn sterkste kant, keuzes maken. Man en dochter vertrekken net naar de bioscoop. De film Frozen. Had ik meegewild? Op zich wel. Voel me ook een beetje raar nu, omdat ik een 'gezinsmoment' met ons drie 'laat schieten' omdat ik spullen aan het uitzoeken ben. Omdat ik me nog een beetje voor wil bereiden op de komende week qua kleding strijken, opruimen, koken en weet ik veel wat nog meer. Maar ik vind naar de bioscoop gaan ook leuk. En dingen doen met ons drietjes ook. Toch heb ik gekozen om niet te gaan. :( Nu heb ik al spijt.

Nou, ga ik maar gauw verder met spullen uitzoeken. Daar zal de achtbaan aan emoties nu ook wel vandaan komen denk ik. Kwam allemaal foto's tegen. Dagboeken, agenda's, lijstjes met doelen en wensen.... Tekeningen, mindmaps, knutsel en creaspullen. Ook in het nieuwe huis hoef ik me niet te vervelen :)
Fijne zondag verder. 

Reacties

  1. Lastig is dat he?
    Ik had het als tiener vooral heel erg, wat jij nu beschrijft. Dan gingen m'n ouders een eind met de hond wandelen, en ik... had net een mooi boek of zo, en wou lekker blijven zitten lezen. En dan reden ze net weg, en had ik m'n hoofdstuk uit, en scheen de zon zo lekker, en was wandelen best wel heel erg fijn geweest, bijvoorbeeld.

    Jij ook een fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel lastig. Altijd die afwegingen :) Gelukkig word ik er steeds beter in.

      Verwijderen
  2. Hoi,

    Via Spaarcentje bij jou geland. Wat een leuk blog! Heb al heel wat teruggelezen.Ik blijf je volgen.

    Groet Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,

    Via Spaarcentje bij jou geland. Wat een leuk blog! Heb al heel wat teruggelezen en blijf je volgen

    Groet Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lastige! Maar altijd maar proberen het beste van je keuzes te maken is dan volgens mij het slimste :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja... dus na mijn mini dip lekker aan de slag gegaan met de dingen die ik wilde doen. Na een minuut of tien voelde ik me ook al weer beter.

      Verwijderen
  5. Het uitzoeken van al die dingen die je bewaart is ook best leuk. Vorig jaar ben ik na bijna 40 jaar verhuisd, als je eentje een eengezinswoning met grote zolder en grote schuur bewoont dan heb je heel wat. Ik had gelukkig maanden de tijd om op te ruimen. Veel van vroeger kon echt weg, ik heb uit fotoboeken die foto's gehaald die van waarde voor mij waren en die ga ik scannen, de rest ging weg en deel naar dochter.
    Na de eerste ronde keek ik maand later weer en dan ging er weer een deel weg en de rest mocht mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh goed idee van de foto's. We hebben nog heel veel foto's van voor het digitale tijdperk. Die sorteren en scannen voor een boek voor dochter bijvoorbeeld.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z