Doorgaan naar hoofdcontent

Kind weer thuis, kerstboom eruit

Vandaag (nou, het is al middernacht geweest, dus eigenlijk gisteren :)) bracht mijn zwager, onze dochter weer thuis van haar logeerpartij. Ze had een afzichtelijk 'onesie' pak gekregen van mijn zusje. Dat is zo een synthetisch huispak uit een stuk. In dit geval iets van lichtroze achtige panter print. Echt vreselijk. Maarja, dochter vindt het helemaal super. Ze wil het na de vakantie ook naar school aan. Nou, ze doet maar, haha, ik snap nu mijn moeder wat beter. Vroeger had ik ook bijzondere kleding keuzes. Om ruzie te voorkomen, moest ik alleen winkelen. Mijn moeder wilde nooit mee. Het is redelijk goed gekomen gelukkig....

Bedankt voor alle reacties op de pannenvragen. Ik heb gehoord en gelezen van de giftige laag, die stoffen af zou geven in de huidige wokpan met teflon laag. Ik  heb nog niets van de eventuele vergiftiging gemerkt, maar voorkomen is natuurlijk beter dan genezen.

We aten gisteravond wel heel voordelig. In mijn kerstpakket zat o.a. een zak met pasta en een pot met pasta saus. Ik had nog wat flatterige paprika's, die sneed ik heel fijn. Ik fruitte een uitje, wat knoflook en samen met wat geraspte kaas en komkommer erbij hadden wij genoeg voor ons drietjes. Echt lekker was het niet, maar gelukkig doen we daar dan niet zo moeilijk over.

We speelden met ons drie een potje monopoly. Nog een oude versie, in gulden vorm. Onze dochter vroeg, mam, wat is dat, 18.000 fl? Haha, ja, dat is van voor haar tijd.

Na de monopoly speelden manlief en ik maar liefst 3x de 'cashflowgame'. Is een spel bedacht en op de markt gebracht door Robert en Kim Kiyosaki. (Het is ook gratis online te spelen). Het doel van het spel is uit de 'ratrace' te komen. Oftewel te zorgen dat je meer (passief) verdient, dan je uitgaven zijn. Ben je eenmaal uit de ratrace, ga je door naar de 'fast track'. Daar is het doel, OF om je droom te kunnen verwezenlijken OF om te zorgen dat je passieve inkomsten nog met 50.000 dollar stijgen. Ik won 3x. Manlief kan slecht tegen zijn verlies (ik ook hoor), dus mijn triomf was nog groter. 

We hadden het een poos niet gespeeld. En ik moet zeggen dat ik het weer heel fijn vond het te spelen. Stuk bewustwording van wat mogelijk is, op het moment dat er minder geld uitgaat, dan via verschillende bronnen binnenkomt.
Voornemen is om in het nieuw huis het spel regelmatiger te spelen. Het liefst met wat meer mensen.

Over de kerstboom. Wat mij betreft, mag die morgen 'afgetuigd' worden. Vind het wel gezellig hoor, met de lampjes in huis. Maar ik ben al wel weer klaar met alle kerstigheden. 

Wat doe jij met je boom en/of kerstversiering? Blijft het nog even?

Reacties

  1. ja, totdat Balthasar, Caspar en Melchior geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het schijnt dat (bijna) alle mannen slecht tegen hun verlies kunnen, iets in hun hersenen ofzo, kunnen ze niets aan doen dus ;-). Oh ik vind t ook niet leuk om te verliezen maar denk dan wel t was een gezellig spelletje. fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o ja zo'n onesie, mijn dochter heeft er eentje gekregen van haar vriend (ook iets luipaardachtigs). Zij heeft het snel koud en is er daarom blij mee, als lekker thuispak. Hier dit jaar geen kerstboom, was eerst te lui om er ergens 1 te gaan halen en ze waren mij te duur (vanaf 25 euro voor een klein boomje). De rest haal ik ergens eind deze week wel weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb jij misschien de link van de Cashflowgame van Kiyosaki. Heb al vaak gezocht, maar IK kan heel veel niet vinden op internet, helaas...alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Via www.richdad.com kun je het vinden. Staat dan onderaan bij Cashflow game en dan dien je nog wel gratis een account aan te maken. Laat je even weten of je het gevonden hebt?

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z