Doorgaan naar hoofdcontent

Nog meer geld onze kant uit

Zo, na een tweetal brakke nachten (wie vroeg mij laatst of ik goed slaap in het nieuwe huis... helaas nog niet) is het gelukkig zondag. Of het komt door de volle maan, de stand van mijn bed, de snot in mijn hoofd, de tientallen gedachtes, de mug in de slaapkamer, of een combi van alles... Dat ga ik onderzoeken. Want als iets me gaat 'nekken' qua energie is het slecht slapen.

Gisteren vierden we alvast de verjaardag van mijn vader. Mijn zusje, zwager, neefje en nichtje waren er ook. Ze zijn op fietsvakantie (bikkels) en hadden de route zo gepland dat ze erbij konden zijn.
We hebben mijn vader een nieuwe 'Workmate' cadeau gedaan. Mijn vader vroeg nog of het een hint was haha.
Het weer was prima, dus we hebben heel lang buiten gezeten. Na twaalf uur hielden wij het voor gezien. Dochter bleef slapen. Zo fijn dat ze het altijd zo naar haar zin heeft bij mijn ouders.

Vrijdagavond heb ik nog telefonisch contact gehad met de nieuwe huurder. Aardig meisje. Ook zij was verbaasd over de aflevering van de woning. Ik heb haar voorgesteld om nog even samen de woning door te lopen. Vanmiddag was ze er met haar vriend en haar opa. De vensterbanken, de jaloeziën en het muurtje in de kamer neemt ze gewoon over. Heel fijn, dat scheelt ons veel werk. Helaas moet de vloer er alsnog uit. Zij vond dat erg vervelend voor ons. Gelukkig hebben de container nog bij huis. Dus morgen gaat man aan het slopen en ik aan de slag in ons huis.

Dochter brengen we zo weg. Ze is uitgenodigd om nog twee nachtjes te mogen kamperen met mijn neefje en nichtje. We brengen haar met de auto en halen haar dinsdag weer op. Is denk ik een minuut of 20 rijden van hier. Ze heeft er zin in (gelukkig maar).

Over het geld wat maar mijn kant uit blijft stromen. In de brievenbus van het oude huis, zat nog een brief van een pensioenvoorziener. Of ik een klein pensioen van 341,15 euro af wil kopen? Maar natuurlijk. Uiteraard moet ik nogmaals loonheffing daarover afrekenen aan het einde van het jaar. Maar dat neem ik voor lief. 

Gisteren was de vriend van mijn nicht ook op de verjaardag van mijn vader. Hij heeft de Nokia Lumia 1020. Met een supercamera. Hij is daar erg tevreden over. Dus vanmorgen heb ik wat 'vergelijkend warenonderzoek' gedaan. Dat gaat hem dan toch worden. Ik heb de telefoon gevonden voor 369 euro. Dan wil ik er nog wel een camera grip hoes bij :) (Ja, als ik dan toch luxe ga doen). Mijn abonnement voor mobiel is erg laag in kosten. Een telefoon los kopen is de voordeligste optie.

Mijn huidige telefoon vertoont al een poos kuren. Als ik een berichtje heb binnengekregen welke ik nog niet heb gelezen en ik word vervolgens gebeld, dan loopt de hele telefoon vast. Aangezien ik mijn mobiel heel veel gebruik voor foto's en filmpjes (ik heb nu een Nokia N8, met ook een hele fijne camera) wil ik weer gaan voor de kwaliteit van de camera.

Trouwens, over de afhandeling van het oude huis heb ik de verhuurder een MEGA lange mail gestuurd. Een van mijn specialiteiten om beleefd te blijven en heel duidelijk aan te geven wat ik er van vind in een mail. (Helaas ontbreekt die specialiteit aan de telefoon wanneer er niet naar me geluisterd wordt).
Ik verwacht er weinig van. Maar heb het wel lekker van me afgeschreven. Dat lucht al op. Net als hier schrijven op mijn blog natuurlijk.

Jullie weer bedankt voor de meelevende reacties op afgelopen vrijdag. Ik merk dat ik het fijn vind om een soort van 'luisterend oor' (beter gezegd, lezend oog) te hebben. Fijne zondag verder. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z