Doorgaan naar hoofdcontent

Zegels sparen

Vanmiddag zou ik met dochter op schoenen'jacht'. Nadat ze vrijwel een heel jaar maat 39 heeft gehouden, is het nu toch echt een maat 40 geworden. Het liefst heeft ze alleen maar gympen. Terwijl ik graag een paar mooie leren en wat steviger schoenen voor haar wil. In ieder geval iets met steun.

Vorige week waren we in de wat betere schoenenzaak in onze woonplaats. Daar zag ze een paar Ecco's die ze wel leuk vond. Maar ik ken haar 'wel leuk', want dan belanden ze in de kast om er na een paar keer dragen volgend jaar te klein weer uit te komen.

Het plan was naar de stad vanmiddag. Maar we hadden beiden geen zin. Dus het werd het plaatselijke winkelcentrum. Naast schoenen, is een jas ook wenselijk. Ze heeft niet alleen qua voeten een groeispurt gehad en gaat richting maat 170/176.

Uiteraard zagen we veel leuks. Ze zocht alvast een jurk uit voor het kerstdiner (ze draagt nooooooit jurken), erg leuk. Twee leggings erbij. Een lekkere joggingbroek en een trui. (Zo lang als een jurk).

Twee schoenenwinkels later waren we nog niet geslaagd. Dus dat krijgt nog een vervolg.

Toen moesten de boodschappen nog gehaald worden.
Zoooo niet mijn hobby. Ik had keurig een lijstje.
Maar haalde weer veel meer. Lekkere trek, want het liep al tegen zessen. Dus zaten er choco rijstwafels in de kar en hartige pinda koekjes :) Ik denk meestal in maaltijden, dus haalde ik wat extra's in vegetarische burgers en balletjes. Bij het afrekenen vond ik het wel weer meer dan gedacht. Gelukkig ook veel zegels. Want van de Appie spaar ik die trouw. Zo leuk, zegels plakken. Nog leuker omdat we het bijna niet merken per keer. En het allerleukst bij het inleveren van een vol boekje.

Wie spaart er nog meer zegels? En bij welke winkel(s). Ik alleen bij de AH.

Reacties

  1. Ik ook alleen bij de AH. Het tikt inderdaad toch lekker aan als er 'ineens' een boekje vol zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er mee gestopt! Ik ga naar teveel verschillende winkels en zo sporadisch dat het heel lang, te lang in de la ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In ons dorp is geen AH, wel een Plus.
    Ik spaar daar ook zegels, je betaalt voor een boekje vol 4 euro en ontvangt 6 euro. Een goede rente toch? Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. AH en Jumbo, ook al duurt 't vrij lang (halfjaar, ongeveer) voor 'k een boekje vol heb, 'k vin het leuke spaarpotjes voor de extra's,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zegels van de AH voor mn schoonzus en zelf spaar ik de jumbo
    (gaat niet heel erg super hart, maar alle beetjes helpen en heb nu na 2 weken (?) bijna 2 velletjes vol :P

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gratis zegels bij de plaatselijke slager. Boekje(s) vol, dan kun je gratis vlees voor nemen of sparen voor een messenset.
    Ik spaar meestal een heel jaar, dan levert het tenminste wat op. (vlees voor de bbq)
    Verder plak ik weinig, de meeste winkels hebben een plastic pasjes spaarsysteem. Ook leuk overigens.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik spaar ook ah boekjes. Deze bewaar ik en lever ze allemaal in als wij op zomervakantie gaan. Een mooi bedrag voor mijn vakantiegeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik doe het niet meer zegels sparen. Te vaak raakte ik ze kwijt dus dan heeft het weinig zin en bespaar je er dus echt niets mee.
    Nu moet ik zeggen ik kom ook niet vaak bij AH. Wel bij de Jumbo die heeft ook zoiets van koopzegels. Maar weet eigenlijk niet precies wat dat opleverd.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah en hoogvliet spaar ik. Leuk meegenomen als extraatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik spaar geen zegels (teveel gedoe) maar wij vonden laatste tussen de spullen van mijn vriend nog een heeeeeeel oud boekje voor jumbo zegels met 1 kaart vol en 1 kaart op 1 zegel na vol. Nou hebben we geen jumbo in de buurt maar mijn ouders komen er regelmatig, dus hen gevraagd om het mee te nemen. De servicebalie was verrast over de 'leeftijd' van het boekje maar met 1 zegel kopen konden de twee kaarten toch gewoon worden uitbetaald. Nu had ik uitgerekend dat het bijna geen voordeel op zou leveren maar zo is het ooit kopen van de zegels tenminste niet nutteloos geweest! Toch netjes dat het dus gewoon nog ingeleverd kon worden.

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik háát zegels. Zal nog eens vertellen waarom - op het blog van Spaarcentje.
    Pennie Wijs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. AH en als ik er kom bij de keurslager. Bij de AH 6% rente, kom daar maar eens om bij een bank. Ik lever ze vaak in als mijn boodschappenbudget op raakt.

    WG

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Spaar de koopzegels bij de AH vooral vanwege de relatief hoge rente. De boekjes zijn mijn noodfonds. Gaat wel langzaam, want mijn boodschappenbudget is niet zo hoog meer (kinderen de deur uit), maar wel leuk om je boekje te zien groeien. En inderdaad 6% rente!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik spaar ook de zegels van Ah maar kom er tegenwoordig veel minder dan voorheen.
    Ik spaar de boekjes ieder jaar op en lever ze dan in tegen de kerstdagen, zo hebben we dan meteen een leuk extraatje voor de dure maand ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z